Apie PASCH projektą

„Mokslas suteikia perspektyvą - daugiakalbystė atveria horizontus.“
Frankas-Walteris Steinmeieris,
Vokietijos Federacinės Respublikos užsienio reikalų ministras.

Projektas „Mokyklos – ateities partneriai“ (PASCH)

2007 metais Vokietijos Federacinės Respublikos užsienio reikalų ministras dr. Frankas-Walteris Steinmeieris inicijavo projektą „Mokyklos - ateities partneriai”, kurio tikslas yra sukurti mažiausiai tūkstančio mokyklų - partnerių tinklą visame pasaulyje ir taip atkreipti jaunų žmonių dėmesį į patrauklią šiuolaikinę Vokietiją bei jos visuomenę. Iniciatyvą koordinuoja ir finansuoja VFR užsienio reikalų ministerija, o projekto įgyvendinimo partneriai yra vokiškų mokyklų užsienyje koordinavimo centras (ZfA), Goethe’s institutas, Kultūros ministerijos pedagogų mainų tarnyba (PAD) ir Vokietijos akademinių mainų tarnyba (DAAD). Iniciatyvoje numatytos papildomos švietimo programos užtikrina ilgalaikį moksleivių ir mokytojų profesinį tobulėjimą. Tad šios iniciatyvos dėka jauni žmonės įgyja kompetencijų, reikalingų studijoms Vokietijoje ir tolesniam jų profesiniam gyvenimui. Skiriamos stipendijos vokiškų mokyklų užsienyje ir mokyklų - partnerių absolventams, norintiems studijuoti Vokietijoje. Tarptautinė premijų skyrimo programa remia moksleivius užsienyje, kurie gali kelias savaites paviešėti Vokietijoje ir įgyti betarpiškos patirties.

PAGRINDINĖS IDĖJOS

Iniciatyvą PASCH apibūdina keturios pagrindinės idėjos:

  • perspektyvos, kurias suteikia švietimas,
  • horizonto išplėtimas daugiakalbystės priemonėmis;
  • prieiga prie kalbos ir švietimo;
  • bendras ateities problemų sprendimas – tarptautinės besimokančiųjų bendruomenės užduotis.

Projekto „Mokyklos – ateities partneriai“ (PASCH) tikslai

Šia iniciatyva siekiama sukelti ilgalaikį jaunų žmonių susidomėjimą ir susižavėjimą Vokietija, jos visuomene ir vokiečių kalba. Taip atsiranda pasaulinis Vokietijos partnerystės mokyklų tinklas; mokyklos tampa tarptautine besimokančiųjų bendruomene, kurią vienija bendra veikla ir mainai.

Patrauklūs edukaciniai pasiūlymai – tai iniciatyvos PASCH indėlis į ilgalaikę moksleivių ir mokytojų kvalifikaciją, plėtojant jaunų žmonių kompetencijas studijoms Vokietijoje ir tolesniam profesiniam gyvenimui. Be to, siekiama užmegzti intensyvius ir ilgalaikius ryšius su Vokietija, paskatinti mokyklas, jų mokytojus ir moksleivius atvirai keistis idėjomis ir bendradarbiauti. Iniciatyva PASCH glaudžiai susijusi su kitomis užsienio politikos kultūros ir švietimo srityse iniciatyvomis, pavyzdžiui, su savanorių tarnyba „Kulturweit“.

Goetheʼs instituto uždaviniai ir priemonės

Goetheʼs institutas remia daugiau kaip 550 PASCH mokyklų, pradedančių dėstyti vokiečių kalbą arba plečiančių šį dėstomąjį dalyką. Institutas siūlo mokytojams metodinio-didaktinio kvalifikacijos tobulinimo ir kalbos kursus, aprūpina mokyklas šiuolaikiška, multimedijoms tinkama mokymo, mokymosi ir krašto pažinimo medžiaga. Be to, pagal šią iniciatyvą Goethe’s institutas siunčia mokymo ekspertus į kitas pasaulio šalis padėti mokykloms partnerėms. Vokietijoje vykstančiuose kursuose jaunimui moksleiviai iš iniciatyvoje dalyvaujančių mokyklų stiprina vokiečių kalbos žinias, ugdo tarpkultūrinę kompetenciją ir skatina krašto pažinimą. Goethe’s institutas Vilniuje remia Vilniaus licėjų visomis priemonėmis.

Vilniaus licėjus - mokykla partnerė

Viena iš tūkstančio pasaulio mokyklų, atrinktų į šį projektą, yra Vilniaus licėjus. 2008 metais licėjus , pasirašius sutartį, buvo priimtas į projektą. Nors pradžioje projektas buvo numatytas trims metams, bet dėl sėkmingo įgyvendinimo jis tęsiamas . Šis didelis projektas apima daug įvairių mažų projektų, kuriuose mes dalyvaujame. Tai :

  • Tarptautinis mokinių teatras (Schülertheater)
  • Internetinis laikraštis (KLICK)
  • Integruotas mokomojo (biologijos) dalyko ir vokiečių kalbos mokymas (CLIL).
  • Tarptautiniai jaunimo vokiečių kalbos kursai Vokietijoje
  • Mokyklų partnerių (PASCH )vasaros kalbos stovykla Druskininkuose (nuo 2013 m.).

Didžiuojamės, kad buvome atrinkti į šį projektą ir džiaugiamės jo suteiktomis galimybėmis mokiniams tobulinti vokiečių kalbą ir pažinti kitų šalių žmonių dėmesį į patrauklią šiuolaikinę Vokietiją bei jos visuomenę.